Fundusze Promocji Produktów Rolno-Spożywczych to inicjatywa, której celem jest wspieranie promocji, marketingu oraz wzrostu spożycia polskich produktów rolnych i żywnościowych.

Środki z funduszy służą m.in. do finansowania kampanii informacyjnych, udziału w targach, badań jakości produktów czy szkoleń dla branży.

Obecnie funkcjonuje dziesięć funduszy, m.in. Promocji Mleka, Mięsa Wołowego, Drobiowego, Owoców i Warzyw czy Ziarna Zbóż. O dofinansowanie mogą ubiegać się ogólnokrajowe organizacje producentów lub przetwórców mające siedzibę w Polsce i działające zgodnie z celami funduszy.

Przedsiębiorcy z branży zobowiązani są do odprowadzania wpłat w wysokości 0,1–0,2% wartości netto wybranych produktów. Od 1 kwietnia 2026 roku wszystkie deklaracje wpłat będą składane wyłącznie elektronicznie za pomocą portalu eRolnik.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.gov.pl/kowr lub pod numerem telefonu: (22) 376 76 76.

BROSZUA INFORMACYJNA: PLIK

Źródło informacji: B. Szulc, Wydział Gospodarki Nieruchomościami