Fundusze Promocji Produktów Rolno-Spożywczych to inicjatywa, której celem jest wspieranie promocji, marketingu oraz wzrostu spożycia polskich produktów rolnych i żywnościowych.
Środki z funduszy służą m.in. do finansowania kampanii informacyjnych, udziału w targach, badań jakości produktów czy szkoleń dla branży.
Obecnie funkcjonuje dziesięć funduszy, m.in. Promocji Mleka, Mięsa Wołowego, Drobiowego, Owoców i Warzyw czy Ziarna Zbóż. O dofinansowanie mogą ubiegać się ogólnokrajowe organizacje producentów lub przetwórców mające siedzibę w Polsce i działające zgodnie z celami funduszy.
Przedsiębiorcy z branży zobowiązani są do odprowadzania wpłat w wysokości 0,1–0,2% wartości netto wybranych produktów. Od 1 kwietnia 2026 roku wszystkie deklaracje wpłat będą składane wyłącznie elektronicznie za pomocą portalu eRolnik.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.gov.pl/kowr lub pod numerem telefonu: (22) 376 76 76.
BROSZUA INFORMACYJNA: PLIK
Źródło informacji: B. Szulc, Wydział Gospodarki Nieruchomościami