Przypominamy właścicielom i zarządcom nieruchomości o przeprowadzeniu obowiązkowej deratyzacji!
Zgodnie z § 23 uchwały nr VIII/LIII/446/22 Rady Miasta Wałcz z dnia 24 maja 2022r.
w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Wałcz (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z dnia 2 czerwca 2022r. poz. 2508, poz. 4212), obowiązkowej deratyzacji podlegają:
1) obiekty użyteczności publicznej;
2) budynki i budowle wykorzystywane do produkcji i przechowywania lub składowania produktów rolno – spożywczych w formie przetworzonej i nieprzetworzonej;
3) budynki i budowle wykorzystywane na prowadzenie chowu i hodowli zwierząt;
4) budynki mieszkaniowej zabudowy jednorodzinnej i wielorodzinnej.
Deratyzację należy przeprowadzić w pierwszym tygodniu marca i października każdego roku. Zabieg należy wykonać przy użyciu środków gryzoniobójczych zatwierdzonych
i dopuszczonych do stosowania przez Ministerstwo Zdrowia, zabezpieczonych
(np. umieszczonych w karmnikach deratyzacyjnych) przed dostępem osób trzecich oraz zwierząt.
Kontrolę wykonania prowadzić mogą funkcjonariusze Straży Miejskiej w Wałczu.
Źródło informacji: M. Korytkowska, Wydział Spraw Społecznych