Zawiadomienie o zmianie wysokości stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi obowiązującej od 1 lipca 2024 roku.
Na podstawie art. 6m ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2024 roku, poz. 399), Burmistrz Miasta Wałcz zawiadamia, że Rada Miasta Wałcz uchwałą Nr IX/III/32/2024 z dnia 12 czerwca 2024 r. zmieniającą uchwałę nr VIII/LIII/449/2022 w sprawie wyboru metody ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki opłaty dla nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości mieszanych dokonała zmiany stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które od dnia 1 lipca 2024 roku wynoszą:
Nieruchomości zamieszkałe:
- 40,00 zł –miesięczna stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za odpady zbierane selektywnie od osoby (bez kompostownika);
- 2,00 zł – wysokość zwolnienia od jednego mieszkańca z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Ulga dotyczy właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym.
- 80,00 zł – miesięczna stawka opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi od osoby, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.
Zgodnie z treścią ww. ustawy, każdy właściciel nieruchomości zamieszkałej otrzyma zawiadomienie o zmienionej wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej jako iloczyn nowej stawki i danych zawartych w dotychczas złożonej deklaracji.
Zgodnie z art. 6m ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do złożenia nowej deklaracji i uiszcza opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w zawiadomieniu.
Jednocześnie przypominamy, że wszyscy mieszkańcy mają obowiązek segregowania odpadów powstających w gospodarstwach domowych, a właściciel nieruchomości zobowiązany jest zgłosić każdą zmianę danych mających wpływ na ustalenie opłaty (zmiana liczby osób zamieszkujących nieruchomość, narodziny, sprzedaż nieruchomości, zwolnienie od kompostowania) w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana,
a w przypadku śmierci mieszkańca, w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.
W przypadku nieuiszczenia opłaty w wysokości podanej w zawiadomieniu – stanowi ono podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 czerwca 1996 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2023 r. poz. 2505,2760).
Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości niezamieszkałej w zabudowie mieszanej pozostaje bez zmian.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta Wałcz, w pokoju nr 207, telefonicznie: 67 258 44 71 wew. 25 lub za pośrednictwem e-maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.