
Lucyna Kabs Naczelnik Wydziału tel.: 67 258 44 71 wew. 41 |
Tomasz Latalski Starszy Inspektor ds. Ochrony Środowiska tel.: 67 258 44 71 wew. 42 |
Katarzyna Cybulska Starszy Inspektor ds. Zieleni i Przestrzeni Publicznej tel.: 67 258 44 71 wew. 42 |
Anna Nazaruk Inspektor ds. Planowania Przestrzennego tel.: 67 258 44 71 wew. 44 |
Alicja Bośka Starszy Inspektor ds. Planowania Przestrzennego tel.: 67 258 44 71 wew. 44 |
Michał Kamiński Zastępca Naczelnika Wydziału tel.: 67 258 44 71 wew. 45 |
Ewelina Orwat Inspektor ds. Komunalnych i Drogowych tel.: 67 258 44 71 wew. 63 |
Magdalena Fijałkowska Inspektor ds. Komunalnych tel.: 67 258 44 71 wew. 25 |
Natalia Brąszkiewicz Podinspektor ds. Komunalnych tel.: 67 258 44 71 wew. 25 |
Adres:
Plac Wolności 1
78-600 Wałcz
budynek A - II piętro
- Naczelnik Wydziału - pokój 208
- Planowanie przestrzenne - pokój 203
- Wycinka drzew, sprawy związane z zielenią miejską, placami zabaw i małą architekturą. - pokój 202
- Decyzje środowiskowe - pokój 202
- Ochrona środowiska - pokój 205
- Sprawy komunalne i drogowe - pokój 206
- Gospodarka odpadami komunalnymi - pokój 207
Godziny pracy:
Od poniedziałku do piątku 7.30 - 15.30
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego
- sporządzanie planów miejscowych
- wydawanie zaświadczeń i wypisów i wyrysów ze studium uwarunkowań i kierunków
- zagospodarowania miasta oraz planów miejscowych
- opiniowanie podziałów geodezyjnych
- zawieranie umów na umieszczanie reklam na gruntach gminnych
- prowadzenie spraw związanych z ochroną powietrza atmosferycznego i ochroną przed hałasem,
- prowadzenie spraw związanych z ochroną krajobrazu i pielęgnacją zieleni w Mieście,
- prowadzenie spraw związanych z ochroną wód, gospodarką wodno-ściekową,
- tworzenie koncepcji i projektów urządzania przestrzeni publicznej, m.in. parki, place, pomniki, murki, oświetlenie, ścieżki rowerowe, place zabaw dla dzieci i inne drobne obiekty użyteczności publicznej,
- współudział w tworzeniu projektów inwestycyjnych w zakresie kształtowania przestrzeni publicznej,
- kierowanie i kompleksowy nadzór nad pracami związanymi z tworzeniem i użytkowaniem terenów zielonych, w tym zlecanie nasadzeń drzew, krzewów i kwiatów,
- rekultywacja wysypisk śmieci i innych terenów zdegradowanych, a także zabezpieczenie terenów przed powstawaniem dzikich wysypisk i uprzątanie już powstałych,
- urządzanie nowych terenów rekreacyjnych dla dorosłych i dla dzieci np. place zabaw, parki, itp.
- naliczanie opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej
Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi, w tym m. in.:
- opiniowanie i zatwierdzanie projektów organizacji ruchu,
- prowadzenie kontroli prawidłowości zastosowania i funkcjonowania znaków drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
- wydawanie zezwoleń na lokalizację urządzeń infrastruktury technicznej, obiektu budowlanego lub reklamy niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego,
- wydawanie zezwoleń na szczególne korzystanie z dróg,
- wydawanie zezwoleń na lokalizację zjazdu z drogi gminnej,
- bieżące utrzymanie dróg i mostów,
- utrzymanie i eksploatacja urządzeń kanalizacji deszczowej dróg gminnych,
- utrzymanie i eksploatacja oświetlenia drogowego,
- koordynowanie spraw związanych z parkingami płatnymi na drogach i terenach gminnych,
- nadawaniem nazw ulicom, placom i skwerom.
Prowadzenie spraw w zakresie organizowania publicznego transportu zbiorowego, w tym m. in.:
- uzgadnianie zasad i warunków korzystania z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Miasto,
- udzielanie zgody na korzystanie z przystanków komunikacyjnych przewoźnikom i operatorom wykonującym regularne/specjalne przewozy osób,
- uzgadnianie liniowych/specjalnych rozkładów jazdy przedkładanych przez przewoźników,
Prowadzenie spraw w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym m. in.:
- ewidencja i weryfikacja deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie,
- prowadzenie czynności sprawdzających w zakresie obowiązku składania deklaracji wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wobec właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi,
- organizacja i koordynacja działań w zakresie odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi,
- udzielanie informacji o sposobie załatwiania spraw w zakresie funkcjonowania systemu gospodarki odpadami komunalnymi w Mieście,
- kontrola przestrzegania zapisów Regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie Miasta Wałcz,
- monitorowanie wykonywania usług komunalnych w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi,
- przygotowywanie porozumień i umów z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi,
- opracowywanie sprawozdań i dokonywanie analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi,
- nakładanie w drodze decyzji administracyjnych kar pieniężnych na przedsiębiorców za:
- nieterminowe złożenie, przekazanie nierzetelnego sprawozdania podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości,
- nieosiągnięcie wymaganego poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania,
- koordynowanie spraw związanych z punktem selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
- koordynowanie spraw związanych z uprzątnięciem „dzikich” wysypisk.
Prowadzenie spraw w zakresie cmentarzy, w tym m. in.:
- przygotowywanie porozumień i umów z zakresu utrzymania cmentarzy komunalnych i cmentarza wojennego,
- koordynowanie spraw związanych z cmentarzem wojennym.
Nadzór nad eksploatacją szaletów miejskich.