Joanna Kubowicz Naczelnik Wydziału tel.: 67-258-44-71 w. 12 |
Joanna Łobko Inspektor ds. Księgowości Budżetowej tel.: 67-258-44-71 w. 60 |
Aneta Pajurek Starszy Inspektor ds. Windykacji tel.: 67-258-44-71 w. 35 |
Dorota Przytuła Inspektor ds. Płac tel.: 67-258-44-71 w. 39 |
Magdalena Szymczak Inspektor ds. Księgowości Budżetowej tel.: 67-258-44-71 w. 60 |
Alicja Smirnow Inspektor ds. Księgowości Budżetowej tel.: 67-258-44-71 w. 19 |
Małgorzata Januchowska |
Agnieszka Bielej Starszy Inspektor ds. Podatków tel.: 67-258-44-71 w. 35 |
Izabela Góral Inspektor ds. Podatków tel.: 67-258-44-71 w. 27 |
Katarzyna Bukwald |
Anna Pereniec |
Magdalena Marcinkowska |
Adres:
Plac Wolności 1
78-600 Wałcz
Budynek A - parter
Naczelnik Wydziału, ulgi podatkowe i pomoc publiczna - pokój 13
Kasa Urzędu Miasta - pokój 14
Sprawy płacowe - pokój 13
Sprawy dotyczące mienia komunalnego, księgowanie wpłat z tytułu podatków i opłat, sprawy dotyczące opłaty skarbowej - pokój 15
Wymiar podatków - budynek A pokój 18 - parter
Windykacji należności z tytułu podatków i opłat, wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu w podatkach i stanie majątkowym - pokój 18
Księgowanie opłat za odpady komunalne oraz sprawy dotyczące podatku od środków transportowych i podatku od nieruchomości - pokój 15
Sprawy dot. Księgowości budżetowej - pokój 16
Sprawy dotyczące podatku od towarów i usług - pokój 16
Godziny pracy:
Od poniedziałku do piątku 7.30-15.30
Kasa czynna:
poniedziałek - wtorek 8.00 - 14.00
(przerwa od godz. 12.00-12.15)
1. W zakresie zadań dot. budżetu miasta oraz księgowości budżetowej i podatkowej:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Miasta oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza,
2) udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonywaniu budżetu Miasta,
3) zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu,
4) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Miasta,
5) przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonywania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
6) sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
7) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
8) prowadzenie ksiąg rachunkowych,
9) prowadzenie księgi inwentarzowej i rozliczanie inwentaryzacji,
10) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
11) księgowanie, dekretowanie dowodów bankowych i kasowych,
12) księgowanie, rozliczanie, przechowywanie gwarancji bankowych,
13) księgowanie dochodów i wydatków Miasta,
14) prowadzenie ewidencji księgowej z zakresu budżetu jednostek organizacyjnych gminy oraz funduszy celowych,
15) przygotowywanie sprawozdań finansowych,
16) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
17) sporządzanie zbiorczych bilansów jednostek organizacyjnych i zakładów budżetowych,
18) ewidencja przypisów i odpisów należności,
19) rejestrowanie opłat skarbowych,
20) kontrola dekretacji, ewidencji i obiegu dokumentów finansowo-księgowych wpływających do wydziału,
2. w zakresie wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych oraz niepodatkowych należności:
1) prowadzenie ewidencji podatników,
2) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
3) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
4) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
5) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
6) przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat,
7) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
8) wydawanie decyzji wymiarowych,
9) prowadzenie windykacji należności podatkowych oraz niepodatkowych,
10) prowadzenie rachunkowości podatkowej oraz księgowanie wpływów z mienia komunalnego,
11) sporządzanie okresowych sprawozdań,
12) wnioskowanie o zabezpieczenie należności pieniężnych,
13) wykonywanie zadań dot. zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie
oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
3. uchylony
4. w zakresie kontroli podatkowej:
1) porównanie zapisów ze stanem faktycznym w złożonych deklaracjach przez osoby prawne,
2) weryfikacja danych zawartych w deklaracjach złożonych przez osoby prawne z posiadanymi w rzeczywistości nieruchomościami,
3) kontrola złożonych przez osoby fizyczne wykazów nieruchomości ze stanem faktycznym:
5. w zakresie ulg i podatku akcyzowego:
1) rozpoznawanie wniosków dotyczących umorzenia i prolongaty terminu spłaty zobowiązań wobec Miasta z tytułu podatków i opłat, i przedstawianie Burmistrzowi propozycji rozstrzygnięć,
2) kontrolowanie deklaracji podatkowych osób fizycznych i osób prawnych,
3) kontrole podatkowe,
4) prowadzenie spraw z zakresu pomocy publicznej,
5) sporządzanie sprawozdań oraz rozliczeń z zakresu pomocy publicznej i de minimis,
6) naliczanie opłat prolongacyjnych,
7) przygotowywanie decyzji i wniosków związanych ze zwrotem podatku akcyzowego,
8) przygotowywanie projektów zarządzeń burmistrza dotyczących spraw prowadzonych przez wydział